تاریخ درج مطلب: ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ نویسنده: Nadia mohsenpour

کاکتوس شیشه ای بسازید

امروز با چارق  مرجع صنایع دستی و دست سازه های خلاقانه  برای شما دوستان آموزش ساخت کاکتوس شیشه ای و زیبا را آماده کرده ایم خوب است بدانید کاکتوس نماد استقامت وپایداری است شاید هدیه دادن آن به دوستان به معنی خواهش در زمینه استقامت است و رنگ سیز آن حال شما را بهتر، حواستان را متمرکز و ذهنتان را خلاق تر می کنند. همچنین دکوراسیون شما را خاص و فضا را زیبا میسازد . مراحل ساخت کاکتوس شیشه ای را طبق آموزش زیر دنبال نمایید : 
 
مواد مورد نیاز :
-لامپ کریسمس
-رنگ آکریلیک در تن سبز ، زرد و سفید یا لاک به همین رنگ ها
-لیوان کاغذی اسپرسو
-چسب گرم تفنگی
-قیچی
-ظرف و قاشق پلاستیکی
-قلم مو رنگ
-پارچه نمدی در دو رنگ نارنجی و صورتی
-مروارید
 
 
 
 
 
روش انجام کار:
ابتدا به سراغ رنگ کردن لامپ ها میرویم. برای این کار اگر از رنگ آکریلیک استفاده میکنید آن را با مقداری کمی آب در یک ظرف پلاستیکی کاملا مخلوط کنید و اگر از لاک استفاده میکنید چند قطره استون برای رقیق شدن آن کافیست. سپس رنگ را داخل لامپ میریزیم و لامپ را تکان میدهیم تا رنگ به طور کامل آن را پوشش دهد .
 
 
 
اجازه می دهیم تا لامپ کاملا خشک شود.
برای رنگ آمیزی زیرتیغک ها مطابق تصویر زیر مقداری رنگ سبز پررنگ ، کم رنگ و سفید را ترکیب کرده و با قلم موی رنگ آن را مخلوط می نماییم و در فواصل منظم و مساوی خطوطی را به روی لامپ ها ترسیم میکنیم. 
 
 
 
 
قسمت زیبای کار ایجاد تیغک برای کاکتوس بوسیله چسب گرم تفنگی است. بدین صورت که لامپ ها را مایل نگه داشته و مقدارکمی از چسب را با فاصله به روی خطوط ترسیم شده میزنیم و میگذاریم به همان حالت سرد شود.
 
 
 
 
برای تهیه گلدان کاکتوس از لیوان های کوچک اسپرسو استفاده میکنیم.حدود یک سانت از بالای آن را برش داده و بااستفاده از پارچه نمدی به صورت زیر آن را میپوشانیم.
 
 
 
 
از برش های مستطیلی هم برای لبه گلدانمون استفاده میکنیم.
 
 
 
حالا نوبت به گل های کاکتوس میرسد.
پارچه نمدی را به شکل دایره قیچی میکنیم و برش هایی را به صورت تصویر زیر روی آن ایجادمیکنیم و با دست به گلبرگ های آن حالت میدهیم. در نهایت یک مروارید زیبا را به داخل آن بااستفاده از چسب گرم میچسبانیم.
 
 
کاکتوس زیبای ما آماده است . امیدوارم خوشتون اومده باشه .می تونید این مطلب را به دوستانتون پیشنهاد بدید. منتظر نظراتتون هستیم .
 
این مطلب 3277 مرتبه خوانده شده

باما همراه شوید

           

مطالب مرتبط:

دسته بندی مطالب