ماسک خانگی ماست و جوانه گندم
تاریخ درج مطلب: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴ نویسنده: Nadia mohsenpour

ماسک خانگی ماست و جوانه گندم

ماسک جوانه گندم بهترین ماسک  برای رفع جای جوش و لایه برداری صورت

جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ کند.

امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود زیرا  پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برایپوست های خشک بسیار مفید است.از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.به اعتقاد برخي از متخصصان پوست ، مو و زيبايي ، جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتي پوستي موثر است و بدين منظور ميتوانيد از ماسک جوانه گندم استفاده نمائيد .

 

 طرز تهیه ماسک جوانه گندم برای شفافیت پوست

برای داشتن پوستی شفاف و با طراوت، ماسک جوانه گندم و ماست بسیار مفید است. 

  • برای تهیه ماسک جوانه گندم و ماست باید ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری ماست تازه ( اگر پوست چربی دارید، از ماست کم چرب استفاده کنید) مخلوط کرده و روی صورت بمالید.
  • ماسک را با حركات دورانی و از پایین به بالا روی پوست بمالید و با حركات چرخشی ماساژ دهید.
  • بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم پاک کنید و ماساژ دهید.
  • این ماسک به مرور زمان باعث شفافیت و لطافت پوست شما خواهد شد. بهتر است این ماسک را بعد از بخوردادن روی صورت بمالید.

  1. ماسک جوانه گندم برای لایه بردای پوست صورت

ماسک جوانه گندم و عسل علاوه بر پیلینگ یا لایه‌برداری، ماسک شاداب‏‌كننده پوست نیز می‌‏باشد.

  • 3 قاشق غذاخوری عسل را روی حرارت ملایم به صورت روان درآورده و 3 قاشق غذاخوری شیر و 3 قاشق غذاخوری آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه کنید.
  • یک ماده خمیری یكدستی به دست می‏‌آید كه باید آن را روی پوست بمالید.
  • پس از ۲۰ دقیقه دراز كشیدن و تنفس آرام و عمیق، با پنبه آغشته به شیر ماسک را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست بردارید. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.
  • این ماسک برای درمان جوش‌های سر سیاه و لک‌های صورت نیز بسیار مفید است و در صورت استفاده مداوم و منظم پوست صورت را روشن می‌کند.

  1. ماسک جوانه گندم برای شادابی و لطافت پوست

برای داشتن پوستی شاداب و جوان که لظافت کم‌نظیری دارد، استفاده از ماسک جوانه گندم و شیر را توصیه می‌کنیم.

  • برای تهیه ماسک جوانه گندم و شیر مقداری جوانه گندم آسیاب‌شده را در ظرفی بریزید و کمی شیر را به تدریج به آن اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید.
  • سپس پوست خود را بشویید و چند دقیقه‌ای بخور دهید.
  • حالا ماسک جوانه گندم و شیر  را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالا روی پوست صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوست خود را ماساژ دهید.
  • بعد از ۱۵ دقیقه، صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

چاقی صورت با ماسک جوانه گندم

از دیگر خواص ماسک جوانه گندم چاقی صورت است چون جوانه گندم و جو همه ویتامین ها و آهن و پروتئین لازم برای چاقی صورت را دارا می باشند. به همین دلیل شما میتوانید برای چاق کردن صورت از ماسک جوانه گندم استفاده کنید.برای این کار می توانید هر روز بعد از غذا یک قاشق جوانه گندم و جوانه جو را در یک لیوان شیر مخلوط کنید. سپس ان را  با یک قاشق عسل یا شکر شیرین بخورید. خودتان کم کم نتیجه اش را خواهید دید.

به طور کلی ماسک جوانه گندم دارای گندم آهن و اسید فولیک ، کلسیم ، فسفر ، روی ، ید و منیزیوم  و ..... . و همچنین دارای ویتامین‏هاى A و B و ۱ B و ۲ B و ۱۲ B E و ۱ E میباشد که در چاقی صورت بسیار تاثیر گذار است.

این مطلب 6900 مرتبه خوانده شده

باما همراه شوید

           

مطالب مرتبط:

دسته بندی مطالب