آموزش بافت هد بند
تاریخ درج مطلب: ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ نویسنده: Nadia mohsenpour

آموزش بافت هد بند

بافت هدبند با قلاب

فصل سرما از راه می رسد و همه سعی می کنیم اگر پوشاکی تهیه می کنیم مناسب این فصل باشد کسانی هم که مهارتهایی مثل قلاب بافی دارند می توانند پوشاک مورد نیاز خود را تا حد امکان خودشان ببافند حتی کسانی که آشنایی مقدماتی با این هنر دارند نیز می توانند حداقل بافتنی های ساده را امتحان کنند و از هنر و مهارت خود در این فصل بهره گیرند.

قلاب بافی بسیار آسا ن است و شما تنها با یادگیری اصول اولیه آن می توانید شال گردن،  هدبند و سایر پوشاک ساده را ببافید. در این مطلب برای شما هدبندی آماده کرده ایم تا با بافت این هدبند لذت بافت با قلاب را تجربه کنید.

وسایل مورد نیاز :

قلاب

کاموا

روش کار :

ابتدا به اندازه دور سرتان زنجیره بزنید این قسمت یکی از مهمترین بخش های بافت است دقت داشته باشید طوری اندازه بزنید که بعد بافت کامل هدبند شل یا خیلی تنگ نباشد نکته ای که در قلاب بافی وجود دارد این است که طول زنجیره ها بعد از اتمام کار به دلیل فشردگی کار کمی کوتاه تر از اول آن خواهد بود پس به هنگام زنجیره زدن اولیه این نکته را در نظر داشته باشیدکه طول زنجیره های شما کمی کوتاه تر از این خواهد بود.

طبق نقشه و دیاگرام زیر بعد از زنجیره زدن از انتهای کار یک زنجیره زده و به روی کار بروید و شروع به زدن پایه کوتاه کنید.

بعد از اتمام پایه کوتاه دوباره یک پایه کوتاه برای رفتن به ردیف دیگر بزنید سپس مثل تصویر دو زنجیره جا انداخته و در زنجیره بعدی آن چهارتا پایه بلند بزنید  دوباره دو زنجیره جا انداخته و یک پایه کوتاه بزنید و بعد دو زنجیره جا انداخته و در زنجیره بعدی 4 پایه بلند بزنید. این کار را تا اتمام کار انجام دهید.

مرحله بعد به سمت دیگر بافت رفته مثل قسمت قبل یک پایه کوتاه و دو زنجیره جا انداختن و زدن 4 پایه بلند در زنجیره بعدی را ادامه دهید.

می توانید به جای 4 پایه بلند از 3 تا پایه نیز استفاده کنید تا کار شما ظریف تر باشد.

منتظر آموزش های خلاقانه و دستساز بعدی چارق باشید.

 

 

بافت هد بند

 

 آموزش بافت هدبند

 

 

شما هم اگر آموزشی دارید برای ما به آدرس info@charogh.com  ایمیل کنید تا با نام خودتان در چارق ( مرجع آموزش و فروش صنایع دستی و دستسازه های خلاقانه ایران)  قرار داده شود . 

این مطلب 16104 مرتبه خوانده شده

باما همراه شوید

           

مطالب مرتبط:

دسته بندی مطالب