آموزش ساخت چشم بند فانتزی
تاریخ درج مطلب: ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ نویسنده: Nadia mohsenpour

آموزش ساخت چشم بند فانتزی

بعضی افراد به هنگام خواب باید در محیطی کاملا تاریک قرار گیرند چشم بند وسیله ای است که توسط این افراد مورد استفاده قرار می گیرد تا نور محیط موجب بی خوابی آنها نشود چشم بند چیزی نیست که بتوان به راحتی انواع مدلهای ان را یافت ولی شما می توانید ایده های چارق ( مرجع آموزش و فروش صنایع دستی و دستسازه های ایرانی ) ر ا به امانت گرفته و برای خود و دوستانتان از این چشم بندهای فانتزی دستساز بدوزید.

 

وسایل مورد نیاز :

  •         قیچی
  •         پارچه
  •         چرخ خیاطی
  •         کش
  •         الگو

آموزش ساخت چشم بند

 

روش کار :

اول از همه الگوی زیر را دانلود کنید و یک پرینت از آن بگیرید الگوی را روی پارچه دلخواهتان قرار دهید و دوتا از این الگو برش بزنید می توانید این دو برش را با پارچه های مختلف و به رنگ های متفاوت انجام دهید.

الگوی چشم بند

 

روی پارچه ها را بر روی هم قرار دهید و کش را لای این دو بگذارید اندازه کش را برای دور سر خود تنظیم کنید تا بعدا به خاطر آن مشکلی پیش نیاید سعی کنید حتما اندازه کش کوچک نباشد چون بزرگ بودن ان چاره دارد و ان گره زدن است.

حالا پارچه ها را با سنجاق ثابت کنید قسمتی از کار را آزاد بگذارید همه دور کار را به جز قسمتی که آزاد گذاشته اید را چرخ کاری کنید.

به وسیله قسمت آزاد چشم بند را به رو برگردانید قسمتی از چشم بند که باقی مانده است را به داخل تا زده و با سنجاق ثابت کنید. این قسمت را نیز چرخکاری کنید. برای تزیین کار می توانید شکل چشم را با پارچه برش زده و برای پلک هم یک مستطیل برش بزنید و بعد یک طرف ان را بهصورت ریش ریش قیچی کنید و بعد با چسب بچسبانید. به جای چسب می توانید آن را دست دوزی نیز بکنید.

 

آموزش ساخت چشم بند فانتزی

 

آموزش چشم بند دستساز

آموزش چشم بند

 

شما هم اگر آموزشی دارید برای ما به آدرس info@charogh.com  ایمیل کنید تا با نام خودتان در چارق ( مرجع آموزش و فروش صنایع دستی و دستسازه های خلاقانه ایران)  قرار داده شود . 

 

 

 

این مطلب 6774 مرتبه خوانده شده

باما همراه شوید

           

مطالب مرتبط:

دسته بندی مطالب