جشنواره بین المللی باغ فرانسه
تاریخ درج مطلب: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ نویسنده: Nadia mohsenpour

جشنواره بین المللی باغ فرانسه

جشنواره بین المللی باغ فرانسه طرح های باغ های معاصر را با موضوعی خاص به نمایش می گذارد که توسط کارشناسان مناظر، معماران، طراحان و هنرمندان سراسر جهان طراحی شده اند. تمام آثار هنری سه بعدی مناظر طی 6 ماهی که در معرض نمایش هستند، تکمیل می شوند، چون مقررات حاکی از آن است

جشنواره بین المللی باغ فرانسه طرح های باغ های معاصر را با موضوعی خاص به نمایش می گذارد که توسط کارشناسان مناظر، معماران، طراحان و هنرمندان سراسر جهان طراحی شده اند. تمام آثار هنری سه بعدی مناظر طی 6 ماهی که در معرض نمایش هستند، تکمیل می شوند، چون مقررات حاکی از آن است که باغ ها باید در فصل پاییز در زیباترین شکل ممکن خود باشند. اما، از آنجا که ماه ژوئن، ماه باغبانی محسوب می شود، بازدید پیش از تابستان، شیوه ایده آلی برای لذت بردن از تماشای انبوه گل ها به شمار می آید. بازدیدکنندگان در مسیرهای عبور پارک به نوعی در یک موزه هنر معاصر روباز قدم می زنند. برای کسانی که می خواهند درباره هدف اثری که در حال خلق شدن است، بیشتر بدانند، تورهایی با حضور راهنما در دسترس می باشد. در بخش تابستانی این جشنواره، بازدیدکنندگان می توانند شب ها باغ های شومون را زیر نورهای LED که رنگ، نور و انعکاس آنها، ابعاد جدید و فضای فوق العاده و اسرارآمیزی به آنها می بخشد، بازدید کنند. باغ های مفهومی این امکان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند تا هنرهای معاصر را کشف و شناسایی کنند و کودکان می توانند از طیف متنوعی از آثار هنری سه بعدی تعاملی سرگرم کننده لذت ببرند. همچنین 20 غرفه هنری، آثار هنری سه بعدی، مجسمه ها و عکس ها در قلعه و پارک شومون با موضوع طبیعت، ارزش تماشا و بازدید را دارند.
 

چرا باید در جشنواره بین المللی باغ فرانسه 2017 شرکت کنید؟

هر سال بیش از 400000 بازدیدکننده به قلعه شومون در کنار رود لوآر که از سال 1992 میزبان جشنواره بین المللی باغ فرانسه است، سرازیر می شوند. این رویداد هر سال چشم اندازی زیبا از طراحی مناظر سراسر جهان را به نمایش می گذارد. طی 25 فصل، بیش از 700 باغ در زمین های مکان برگزاری جشنواره طراحی شده اند- همگی آنها نمونه هایی از باغ های آینده هستند که برای این جشنواره به عنوان گنجینه ایده های روندساز و زمینه پرورش استعداد، جان تازه ای به این "آثار هنری زنده" می بخشند. این باغ ها با به نمایش گذاشتن گیاهان جدید، ماتریال جدید، رویکردهای اصیل و ایده های نوآورانه در معرض نمایش قرار می گیرند.

تنوع، خلاقیت و کیفیت پروژه های این جشنواره که هنر، علم، گیاه شناسی و شعر را در هم می آمیزند، باعث شده تا این جشنواره به عنوان زمان خاطره انگیز تماشایی برای به نمایش گذاشتن آثار نسل جدید خالقین مناظر، معماران، طراحان و طراحان صحنه، و باغبان های سراسر جهان: ژاپن، چین، اروپا و آمریکا، شهرت جهانی کسب نماید. این جشنواره اخیراً توسط لیگ باغبانی آمریکای شمالی، عنوان "جشنواره سال" را کسب نموده است.

 

تمرکز جشنواره بین المللی باغ فرانسه 2017: 

فرقی نمی کند موضوع این جشنواره، "آب"، "رنگ"، "خاطره"، گناهان کبیره" یا "باغ های دارای جنبه درمانی" باشد، باغ های این جشنواره هر سال در قلعه شومون فرانسه، شیوه های جدید تماشا، تجربه و طراحی باغ ها را با سرگرمی و جسارت ابداع می کنند. در ضمن این باغ ها از ما دعوت می کنند تا به سیاره خود احترام بگذاریم و شاعرانه در آن زندگی کنیم.

 

جشنواره بین المللی باغ فرانسه 2017:

بیست و پنجمین دوره برگزاری فستیوال بین المللی باغ فرانسه قرار است روز 21 آوریل افتتاح شود و پس از تمام آماده سازی های لازم، شامل برنامه های غافلگیرکننده ای با موضوع "باغ های قرن پیش رو" خواهد بود.

 

برنامه های فرهنگی جشنواره بین المللی باغ فرانسه 2017:


هنرهای تجسمی:

  1. "روح گل ها"- اثر هنری سه بعدی توسط Gabriel Orozco- منطقه سانتر فرانسه- قلعه
  2. اثر هنری سه بعدی توسط Andy Goldsworthy- زمین های تاریخی
  3. اثر هنری سه بعدی توسط El Anatsui- زمین های تاریخی
  4. اثر هنری سه بعدی توسط Giuseppe Penone- زمین های تاریخی
  5. "لرزش آسمان"- اثر هنری سه بعدی توسط Marc Couturier- قلعه، اصطبل الاغ ها و محل شستشوی دام ها
  6. آثار هنری سه بعدی توسط Cai Guo-Qiang- گالری انبار علوفه
  7. آثار هنری سه بعدی توسط Wang Keping- انبار غله و سایبان اصطبل ها
  8. " Issu du feu"- اثر هنری سه بعدی توسط Bae- محوطه داخلی اصطبل ها
  9. "داخل. هسپریدس"- اثر هنری سه بعدی توسط Pauline Bazignan- اصطبل الاغ ها
  10. "پیوندهای بی نهایت"- اثر هنری سه بعدی توسط Yamou- پارک Goualoup


جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به آدرس www.domaine-chaumont.fr مراجعه فرمایید.
این مطلب 1619 مرتبه خوانده شده

باما همراه شوید

           

مطالب مرتبط:

دسته بندی مطالب