هدایای سازمانی را جدی بگیریم
تاریخ درج مطلب: ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ نویسنده: Nadia mohsenpour

هدایای سازمانی را جدی بگیریم

 

هدایای تبلیغاتی

هدیه سازمانی چه هدیه ای است؟

هدیه سازمانی ، هدیه ای است که یک سازمان به مشتری خود می دهد که  مهم ترین هدف آن استحکام بخشیدن به رابطه تجاری فی ما بین است. البته راه های زیادی وجود دارد تا اهمیتی که برای مشتری و یا شرکای تجاری خود  قائلیم را نشان دهیم. اما روشی که معمولا همه از آن غافل می مانند هدیه است. هدیه ای که می دانید معنای ویژه ای برای آن ها خواهد داشت.

به چه دلایلی سازمان ها و شرکت ها به یکدیگر هدیه می دهند؟

دلایل ارائه هدیه سازمانی می تواند کاملا متفاوت باشد، مثلا قدردانی از یکی از مشتریان وفادار و همیشگی و یا تشکر از کارمندی که بیشتر از زمان و فرا تر از حدود وظایف خود برای شما وقت گذاشته است. اما دلیلی که تقریبا می توان گفت بیشتر شرکت ها به همان منظور به هدیه دادن روی می آورند، تقویت رابطه تجاری پیش امده است. برخی دلایل را در ادامه معرفی می کنیم:

– هدیه دادن پلی است برای ایجاد رابطه نزدیک تر

– شخصی سازی کردن هدایا برند شما را تقویت می کند

– در تماس بودن مشتری، رابطه کاری تان را زنده نگه می دارد

– هدیه دادن شما را نسبت به رقبایتان متمایز می کند


مزایای هدایای سازمانی و شرکتها

۱-هدیه دادن پلی است برای ایجاد رابطه نزدیک تر

بدون در نظر گرفتن مکان جغرافیایی، هدیه می تواند فاصله بین شما و مشتری یا شریک تجاری تان را از بین ببرد حتی اگر در دو قاره متفاوت باشید.

 

۲-شخصی سازی کردن هدایا برند شما را تقویت می کند

اگر برای برند خود اهمیت قائلید به کسانی که شما و سازمان تان را برای تجارت انتخاب کرده اند، نشان دهید که برند شما به این رابطه و تفکر مشترک فی ما بین اهمیت خاصی می دهد. شرکت هایی که هدایای سازمانی به فروش می رسانند اغلب این امکان را فراهم می کنند تا هدایای شما اختصاصی شود و با لوگوی خودتان ارائه شود.

 

۳-در تماس بودن مشتری، رابطه کاری تان را زنده نگه می دارد

در بازاریابی مفهومی است به نام ” کمپین قطره ای”؛ که مقصود آن ذره ذره در ارتباط بودن با مخاطب می باشد. وقتی هدیه شما در زمانی مناسب به مخاطب می رسد درهای جدیدی از رابطه به روی او باز می شود و به احتمال زیاد در پی این خواهد بود تا مذاکرات تجاری اش را با شما گسترش دهد تا پاسخی مناسب برای هدیه شما ارائه دهد.

 

۴-هدیه دادن شما را نسبت به رقبایتان متمایز می کند

مطمئنا شما تنها شرکتی نیستید که مشتری شما با آن ها سر و کار دارد؛ اما می توانید تنها شرکتی باشید که یک هدیه خاص در زمانی مناسب برای آن ها می فرستد.

 

چه اخلاقیاتی را باید در هدیه دادن رعایت کنیم؟

هر مناسبت و هر مخاطبی شرایط ویژه ای را برای:

– هدیه ی مناسب

– انتخاب شیوه ارسال و تحویل

– زمان مناسب

 

– قبل از اینکه به فکر خرید هدیه باشید اول مطمئن شوید که سازمان مخاطب تان شرایط و اخلاق نامه ویژه ای دارد و یا خیر.

– در هدیه دادن به شرکت های مالی مانند ادارات مالیاتی و بیمه باید به تمام شرایط و ضوابط آن شرکت توجه کنید

– زمانی که در میان یک مناقصه هستید اصلا به فکر هدیه دادن نباشید چون بدترین زمان ممکن است حتی اگر در تعطیلات باشد

– هدیه های سخاوت مندانه و بسیار لوکس مانند ماشین یا یک سفر خاص همیشه مورد شک و ظن قرار دارند و باید بسیار محطاتانه تهیه شوند، زیرا برخی قوانین مالی و مالیاتی اجازه دادن و گرفتن این گونه هدایا را به برخی شرکت ها نمی دهد.

– حتی اگر قانونی در کار نباشد مواظب باشید تا هدیه ای که انتخاب می کنید تاثیر بدی در مخاطب نگذارد. برای این منظور باید فرهنگ و آداب مخاطب خود را مورد بررسی و توجه قرار دهید؛ به ویژه اگر مخاطب تان از کشوری دیگر است.

– بهترین زمان هدیه دادن تعطیلات است، مثلا تعطیلات سال نو. اما مناسبت هایی مانند تولد، سالگرد شروع همکاری و … نیز وجود دارند؛ هدیه دادن در این زمان ها مطمئنا حس بسیار بهتری در مخاطب ایجاد خواهد کرد.

 هدیه های سازمانی راهی مناسب برای تحکیم رابطه تجاری شماست. از آن با یک شیوه و در زمان مناسب استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

از مهمترین خدمات چارق تهیه و تولید هدایای تبلیغاتی سازمانی با استفاده از صنایع دستی ایرانی است برای اطلاعات بیشتر از صفحه هدایای تبلیغاتی دیدن فرمایید.

 

 

این مطلب 2266 مرتبه خوانده شده

باما همراه شوید

           

مطالب مرتبط:

دسته بندی مطالب